sobota, 8 grudnia 2007

Arena Poznań '91 (23 X 1991) - Bootleg - Brygady Kryzys i Kolaborantów

23 października 1991, Arena, Poznań. Bootleg.


Koncert ten transmitowany był przez TVP, i o ile zespoły takie jak Armia czy Proletaryat zrobiły mądrze wydając te koncerty o tyle w przypadku zespołów otwierających sytuacja była trochę inna. Kapele te miały po 15 minut na występ, więc nie było większego sensu wydawać tego osobno. Koncert rejestrowałem na magnetofonie. Mam także nagrany występ zespołu Kobranocka, który jednak nie pasował mi do Brygady Kryzys i Kolaborantów stylistycznie, więc jeśli będzie odzew to dodatkowo dorzucę to w osobnej paczce.


Udało mi się zachować lekko ponad 15 minut koncertu powracającej po wieloletniej przerwie Brygady Kryzys (bodaj to był ich drugi lub trzeci koncert po reaktywacji). Podczas ich grania pod sceną wszczęta została rozróba i niestety włączyłem pauzę podczas jej trwania - ale Brygada Kryzys przerwała występ i Lipiński wraz z Brylewskim wygłosili krótkie przemowy, których konkluzją było stwierdzenie, że nie chcą by "faszyści przychodzili na ich koncerty"; początek tej rozróby został przeze mnie złapany od 1:22 kawałka Except One. Trochę dziś żałuję, że włączyłem pauzę - dziś takie nagranie miałoby dodatkową wartość archiwalną.



Podobnie udało mi się wychwycić cały występ Kobranocki (niemal równo 15 minut). Podczas ich występu na szczęście obyło się bez zadymy, a Kolaboranci zagrali bardzo dobrego seta. Praktycznie cały ten występ został tak ułożony, że zagrali 7 dobrych żywiołowych, ostrych tekstowo kawałków - i aż szkoda, że organizatorzy nie dali im więcej czasu (oczywiście ta sama uwaga dotyczy i Brygady Kryzys, których wykonanie To co czujesz na tym koncercie przez długi czas było dla mnie lepszym niż wersja studyjna).

Mam nadzieję, że i tym razem znajdą się ludzie, którzy ucieszą się z tego ripa. Wiem, że management Brygady Kryzys nie lubi jak się publikuje bootlegi z koncertów B.K. Jednak uznałem, że szkoda nie pokazać ludziom jak świetną orkiestrą rockową była w tamtym czasie kapela. Tym bardziej, że jednak żywotność mojej kasety jest ograniczona, i póki jeszcze można z niej było coś wykrzesać, warto oddać to ludziom.


Zawartość paczki to oprócz 11 plików mp3, kilka fotek, loga zespołów. Stwierdziłem, że tym razem nie dodam pliku z podstawowymi informacjami na temat zespołów, wszak warto zawsze zajrzeć na ich strony oficjalne, które istnieją, wpisać się do księgi gości i poczytać zawarte na nich materiały. Zresztą nie wierzę, że mogą być ludzie którzy nie znają tych dwóch świetnych kapel.

  1. Brygada Kryzys - To co czujesz (5:00)
  2. Brygada Kryzys - Too Much (3:06)
  3. Brygada Kryzys - Except One (3:28)
  4. Brygada Kryzys - Wojna (4:22)
  5. Kolaboranci - Im predzej to pojmiesz (1:55)
  6. Kolaboranci - Transparenty (2:02)
  7. Kolaboranci - Czy teraz jest inaczej (2:10)
  8. Kolaboranci - Polnoc (2:06)
  9. Kolaboranci - Pociag do Hollywood (2:13)
  10. Kolaboranci - Czystosc gatunku (1:48)
  11. Kolaboranci - Dajcie go tutaj (2:24)

Tytuły piosenek Kolaborantów częściowo pochodzą ode mnie.

kliknij tutaj

Całość prezentowanego nagrania trwa 30 minut i 34 sek. Pliki mają bitrate: 320 kbps. Jeśli zwróci się do mnie ktoś z rzeczonych zespołów, bardzo chętnie udostępnię im to nagranie na kasecie, może uda im się z tej taśmy wycisnąć więcej niż mi, chociaż myślę, że lepiej byłoby im pobuszować w archiwach TVP - na pewno ten koncert jest tam gdzieś przechowywany i to być może nawet w stereo.

Oficjalne strony:
www.brygada-kryzys.art.pl/ - oficjałka Brygady Kryzys
http://tomqpl2.webpark.pl/ - oficjałka Kolaborantów

1 komentarz:

gLan anoNim pisze...

witaj.. pliku niestety juz nie ma.. jesli mozesz, wrzuc to.
Ja od siebie za jakis czas wrzuce liste nagran z kaset:

Skrzek - Live
Brygada Kryzys - Live in Remont
Kryzys 78-81
TSA-Rock´n Roll

Zgrane bdb.

Wlasnie to wszystko skladam,
czesc znajdziesz (Skrzek, Urszula) juz na forum kolegi o nicku
marekjarek5